Als je commercieel medewerker binnendienst worden dan ben je de schakel tussen verschillende takken van een bedrijf. Bovendien ben je in veel gevallen het aanspreekpunt voor de klant. Je moet dus goed kunnen communiceren en in staat zijn om het overzicht te kunnen bewaren. Een goede commercieel medewerker kent iedereen binnen het bedrijf. Ook weet hij of zij wat de kwaliteiten van de medewerkers zijn. Bij elk probleem weet je precies de juiste persoon te bellen of in te schakelen. Dat kan ook gaan om mensen die buiten het bedrijf actief zijn. Je bent het aanspreekpunt voor veel verschillende afdelingen en vormt een schakel tussen de binnen- en de buitendienst.

Communicatief sterk en hulpvaardig

En commercieel medewerker binnendienst is altijd bereid om mensen te helpen. Bovendien ben je natuurlijk commercieel ingesteld. Je vindt het leuk om de uitdaging aan te gaan om iets te verkopen. Natuurlijk stel je daarbij het belang van de klant voorop. Je biedt altijd een goede service, bent vriendelijk en bindt op die manier klanten aan het bedrijf. Ook denk je meet met klanten als er vragen of problemen zijn. Je bent hulpvaardig en mensen hebben maar weinig woorden nodig om aan jou uit te leggen wat ze nodig hebben.

De opleiding bij Fabius

Fabius biedt de opleiding tot commercieel medewerker binnendienst aan. Deze opleiding begint met een gedeelte waarbij je wordt opgeleid tot administratief medewerker. Deze periode duurt 30 weken waarin je elke week een les van 3 uur volgt. Daarna volg je de specialisatie tot commercieel medewerker binnendienst. Deze periode duurt 10 weken en daar krijg je ook elke week 3 uur les. Voor beide onderdelen krijg je een diploma. Dat betekent dat je aan het einde niet over één maar twee diploma’s beschikt. Daarmee vergroot je de kansen op de arbeidsmarkt en kun je op zoek naar een leuke en uitdagende baan.